Jak budować atrakcyjność miast?
V Kongres Miast Polskich
Już po raz piąty prawie 200 przedstawicieli samorządów miejskich spotkało się na Kongresie Miast Polskich. Tematem wiodącym obrad, które odbyły się w dniach 25 i 26 września br., tym razem w Szczecinie, była szeroko rozumiana atrakcyjność miast.
Kongres zastąpił jesienne obrady Zgromadzenia Ogólnego Związku. Dzięki zmianie formuły obecne spotkania samorządowców z miast odbywają się w znacznie poszerzonym składzie – nie tylko w gronie delegatów miast do Związku, ale także członków Komisji roboczych Związku, reprezentantów innych miast i ekspertów.
Warunkiem podnoszenia atrakcyjności miast jest zintegrowane, wielowątkowe kształtowanie ich rozwoju. – Miasta powinny zachowywać się jak firmy i wyłaniać produkty, które trzeba sprzedać – mówił Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. Wiele elementów ma wpływ na atrakcyjny wizerunek miast. – Szczecin nieprzypadkowo jest gospodarzem Kongresu – powiedział podczas otwarcia obrad Ryszard Grobelny, prezydent Poznania, prezes ZMP. – To właśnie Szczecin jest dobrym przykładem miasta, które w ciągu kilku miesięcy znacznie poprawiło swój wizerunek i tym samym stało się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców, turystów i inwestorów.
Promocja musi kosztować
O ważnej roli mieszkańców oraz lokalnych przedsiębiorców w budowaniu atrakcyjności miasta przekonywał z kolei Janusz Szewczuk ze Stowarzyszenia Rozwoju Gospodarczego Gmin. Obecnie bardzie...
Już po raz piąty prawie 200 przedstawicieli samorządów miejskich spotkało się na Kongresie Miast Polskich. Tematem wiodącym obrad, które odbyły się w dniach 25 i 26 września br., tym razem w Szczecinie, była szeroko rozumiana atrakcyjność miast.
Kongres zastąpił jesienne obrady Zgromadzenia Ogólnego Związku. Dzięki zmianie formuły obecne spotkania samorządowców z miast odbywają się w znacznie poszerzonym składzie – nie tylko w gronie delegatów miast do Związku, ale także członków Komisji roboczych Związku, reprezentantów innych miast i ekspertów.
Warunkiem podnoszenia atrakcyjności miast jest zintegrowane, wielowątkowe kształtowanie ich rozwoju. – Miasta powinny zachowywać się jak firmy i wyłaniać produkty, które trzeba sprzedać – mówił Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. Wiele elementów ma wpływ na atrakcyjny wizerunek miast. – Szczecin nieprzypadkowo jest gospodarzem Kongresu – powiedział podczas otwarcia obrad Ryszard Grobelny, prezydent Poznania, prezes ZMP. – To właśnie Szczecin jest dobrym przykładem miasta, które w ciągu kilku miesięcy znacznie poprawiło swój wizerunek i tym samym stało się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców, turystów i inwestorów.
Promocja musi kosztować
O ważnej roli mieszkańców oraz lokalnych przedsiębiorców w budowaniu atrakcyjności miasta przekonywał z kolei Janusz Szewczuk ze Stowarzyszenia Rozwoju Gospodarczego Gmin. Obecnie bardzie...