Henryk Bylka

Nowa ustawa wodociągowa zawiera siedem rozdziałów i trzydzieści cztery artykuły. O poziomie bądź jakości usług wodociągowo-kanalizacyjnych wspomina się w niej aż w czterech artykułach. Ustawa każe przedsiębiorstwom określać w umowie z odbiorcą wody i odprowadzającym ścieki obok ilości także jakość świadczonych usług. Informacje charakteryzujące poziom i jakość świadczonych usług przedsiębiorstwa winny podawać w kierowanym do zarządu gminy wniosku o udzielenie zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

W przedkładanej wraz z wnioskiem propozycji regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków winny się znaleźć zapisy określające minimalny poziom świadczonych usług a także standardy obsługi odbiorców. O tym co powinno znaleźć się w regulaminie pisałem w poprzednim wydaniu, przedstawiając szczegóły, do których warto jeszcze wrócić. Wreszcie zarząd gminy we wspomnianym wcześniej zezwoleniu ma określać wymagania w zakresie jakości usług wodociągowo-kanalizacyjnych. Kłopot w tym, że zarówno w zagranicznych, jak i w polskich poradnikach i podręcznikach akademickich

wyraźnie nie wyspecyfikowano

jakie, obok pożądanych cech jakości dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków, kryteria i standardy określają przyzwoitą jakość i poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne. Pisze się ogólnie, że zarówno projekty rozwoju i mode...