Kampania – Czyste Plaże 2002
Od 2000 r. Fundacja RECAL prowadzi Kampanię „Czyste Plaże”, skupiając wokół swojego pomysłu jako partnerów liczne gminy, biznes i media. Celem Kampanii jest kształtowanie świadomości ekologicznej turystów i mieszkańców oraz poprawa czystości plaż wybrzeża Bałtyku, poprzez aktywne uczestnictwo społeczeństwa w programie zbiórki i recyklingu aluminiowych puszek po napojach.
Sprawdzony wzorzec
Każdego dnia lata w poszczególnych gminach nadmorskich przebywają dziesiątki tysięcy turystów z całego kraju. Oznacza to, że codziennie pozostawiają po sobie tony odpadów zalegających na plażach oraz na terenie gmin. Część odpadów, z pożytkiem dla środowiska, może być powtórnie wykorzystana. Kampania „Czyste Plaże” daje możliwość przeprowadzenia konkretnych działań na rzecz zmniejszenia ilości odpadów, poprzez odzysk wielu zużytych opakowań. Mobilizuje również lokalną społeczność oraz turystów do czynnego włączenia się w poprawę stanu środowiska.
Dwie dotychczasowe edycje były realizowane w województwie zachodniopomorskim. Dzięki podjętym działaniom co roku zwiększała się ilość odzyskiwanego surowca, jakim są aluminiowe puszki po napojach. Kampania prowadzona w latach 2000 i 2001 przyniosła wymierne efekty ekologiczne i gospodarcze.
Według szacunków Fundacji RECAL podczas trwania Kampanii w roku 2000, w pasie wybrzeża od Świnoujścia do Koszalina, do punktów skupu ...
Sprawdzony wzorzec
Każdego dnia lata w poszczególnych gminach nadmorskich przebywają dziesiątki tysięcy turystów z całego kraju. Oznacza to, że codziennie pozostawiają po sobie tony odpadów zalegających na plażach oraz na terenie gmin. Część odpadów, z pożytkiem dla środowiska, może być powtórnie wykorzystana. Kampania „Czyste Plaże” daje możliwość przeprowadzenia konkretnych działań na rzecz zmniejszenia ilości odpadów, poprzez odzysk wielu zużytych opakowań. Mobilizuje również lokalną społeczność oraz turystów do czynnego włączenia się w poprawę stanu środowiska.
Dwie dotychczasowe edycje były realizowane w województwie zachodniopomorskim. Dzięki podjętym działaniom co roku zwiększała się ilość odzyskiwanego surowca, jakim są aluminiowe puszki po napojach. Kampania prowadzona w latach 2000 i 2001 przyniosła wymierne efekty ekologiczne i gospodarcze.
Według szacunków Fundacji RECAL podczas trwania Kampanii w roku 2000, w pasie wybrzeża od Świnoujścia do Koszalina, do punktów skupu ...