Każdy z telefonem jest reporterem wydarzeń
Firmy o ugruntowanym wizerunku proekologicznym z uwagi na pozytywny odbiór swojej aktywności z pozoru wydają się mieć większe poparcie w otoczeniu zewnętrznym także w mediach. Czy jednak rzeczywiście?
Czy ekowizerunek jest przyjmowany przez dziennikarzy jako przywilej, który pozwala rekompensować wszelkie niedociągnięcia i wpadki, czy odwrotnie ? jest traktowany jak wyznacznik wyższych standardów i stawia przed jednostką znacznie wyższe wymagania we wszelkich pozostałych sferach jej działań?
Przedsiębiorstwa, prócz twardej gry o rynek konsumencki metodami wyliczalnymi, takimi jak cena, jakość i dostępność, muszą coraz większą wagę przykładać do sfery postrzegania marki przez swoją grupę odbiorców, także za pośrednictwem mediów. W naukach o public relations wydzielono nawet osobny dział zajmujący się wyłącznie konstruowaniem i utrzymywaniem odpowiednich kontaktów z dziennikarzami ? media relations. Co więcej ? obsługa MR to jedna z głównych ofert agencji PR, a są i takie, które specjalizują się wyłącznie w tej aktywności. Inna sprawa, że zakładane są najczęściej przez byłych dziennikarzy, co ? choć nieco kontrowersyjne etycznie ? ułatwia relację z dawnymi kolegami po fachu.
Na froncie medialnym
Dobre kontakty z mediami, które jeszcze kilkanaście lat temu kojarzone były wyłącznie z wielkimi korporacjami, dziś są ważnym aspektem marketingowym nawet dla małych jednostek. Oczywiście, adekwatnie do skal...