Marnowanie żywności w placówkach edukacyjnych: studium przypadku
Skala marnowania żywności w placówkach edukacyjnych jest porażająca. Dlatego powstaje coraz więcej projektów, które mają temu przeciwdziałać. Były one prowadzone m.in. w niepublicznym przedszkolu Fantazja w małopolskich Bolechowicach oraz tamtejszej szkole podstawowej Horyzont.
W ostatnim czasie na łamach prasy i w telewizji pojawiały się doniesienia dotyczące jedzenia w szkołach. Informacje te podnosiły wyłącznie negatywne aspekty, takie jak: niska jakość serwowanych posiłków czy problemy organizacyjne uniemożliwiające zjedzenie obiadów w komfortowych warunkach. Jednocześnie prezentowane są statystyki informujące, ile przeciętny Polak marnuje jedzenia. Właśnie dlatego warto przytoczyć pozytywny przykład unikalnego, kompleksowego podejścia do żywienia dzieci i zaprezentować zestaw dobrych praktyk w tym zakresie w placówce, która poradziła sobie z tymi problemami.
Z talerzyka wszystko znika
W podkrakowskich Bolechowicach zlokalizowane są niepubliczne przedszkole Fantazja oraz szkoła podstawowa Horyzont. Aktualnie do placówek uczęszcza łącznie ponad 300 dzieci i dla takiej liczby dzieci codziennie zapewniane są zdrowe, świeże i smaczne posiłki przygotowywane na miejscu. Wraz z corocznym wzrostem liczby dzieci kuchnia staje przed nowymi wyzwaniami. Jednym z nich staje się optymalny dobór ilości przygotowywanego i serwowanego jedzenia przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjnego jadłospisu. Co prawda, znacząca wię...