Recykling samochodów stał się w ostatnich latach jednym z podstawowych problemów na świecie. Wraki samochodowe stanowią zagrożenie dla środowiska naturalnego. Wzrastająca liczba pojazdów implikuje powstanie systemów zapewniających recykling części samochodowych. Rocznie w Unii Europejskiej produkuje się około 9 mln wraków. Problem stanowią jednak nie tylko technologie, które pozwolą na recykling tak dużej ilości zużytych samochodów, ale także aspekty prawne, związane szczególnie z wymogami dyrektyw unijnych. Oba te tematy zostaną poruszone na Międzynarodowym Kongresie Recyklingu Samochodów, który odbędzie się w Genewie 12-14 marca tego roku.



Konferencja ma na celu prezentację rozwiązań prawnych państw europejskich odnośnie Dyrektyw Europejskich ELV (End of Life Vehicles - koniec życia pojazdu), z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych związanych z recyklingiem i odzyskiem części samochodowych. Prezentowana tam będzie aktualna pozycja Belgijskiej Konfederacji Recyklingu (CBEREC), zajmującej się recyklingiem i odzyskiem części samochodowych. Na konferencji zostaną poruszone problemy tworzenia centrów oczyszczania, które zajmą się demontażem oraz niszczeniem starych i powypadkowych samochodów.
Obecnie czynnych jest w Belgii piętnaście centrów oczyszczania, ale przetwarzają one tylko 20% prze...