Niezbędnik prasowy
Program współpracy z mediami powinien zajmować istotne miejsce w długofalowej polityce informacyjnej wszystkich podmiotów lokalnych, a działania w tym zakresie nie mogą ograniczać się jedynie do spraw incydentalnych. Dzięki prasie samorządy i przedsiębiorstwa komunalne mają możliwość dotarcia z informacją do szerszego odbiorcy, co ułatwia uzyskanie akceptacji społecznej dla prowadzonych działań.
Media, także lokalne, mają coraz większy wpływ na kształtowanie opinii publicznej. Informacja przekazana za ich pośrednictwem stanowi w świadomości odbiorcy – mieszkańca społeczności lokalnej – niezależne od nadawcy komunikatu źródło wiedzy na temat jego działalności. Oczywiście korzystanie z tej formy przekazu oznacza równocześnie brak kontroli nad ostateczną wersją przekazywanych informacji, które docierają do obywateli w formie przygotowanej przez media (dzienniki, czasopisma, radio i telewizję).
Umiejętne korzystanie z możliwości, jakie dają środki masowego przekazu, wymaga uwzględnienia co najmniej dwóch kierunków działania: przygotowania właściwej informacji oraz aktywnego kształtowania relacji z poszczególnymi rodzajami mediów.
Dlaczego należy kontaktować się z prasą?
Po pierwsze, media są „adresatem” polityki informacyjnej prowadzonej przez samorządy i pozostałe podmioty funkcjonujące w środowisku lokalnym. Po drugie prasa kształtuje opinię publiczną i nawet zakładając, że nie prowadzimy żadnej działalności inform...
Media, także lokalne, mają coraz większy wpływ na kształtowanie opinii publicznej. Informacja przekazana za ich pośrednictwem stanowi w świadomości odbiorcy – mieszkańca społeczności lokalnej – niezależne od nadawcy komunikatu źródło wiedzy na temat jego działalności. Oczywiście korzystanie z tej formy przekazu oznacza równocześnie brak kontroli nad ostateczną wersją przekazywanych informacji, które docierają do obywateli w formie przygotowanej przez media (dzienniki, czasopisma, radio i telewizję).
Umiejętne korzystanie z możliwości, jakie dają środki masowego przekazu, wymaga uwzględnienia co najmniej dwóch kierunków działania: przygotowania właściwej informacji oraz aktywnego kształtowania relacji z poszczególnymi rodzajami mediów.
Dlaczego należy kontaktować się z prasą?
Po pierwsze, media są „adresatem” polityki informacyjnej prowadzonej przez samorządy i pozostałe podmioty funkcjonujące w środowisku lokalnym. Po drugie prasa kształtuje opinię publiczną i nawet zakładając, że nie prowadzimy żadnej działalności inform...