Nowe rozwiązania i problemy
Ceny za wody opadowe i roztopowe
Na podstawie art. 5 Ustawy z 22 kwietnia 2005 r. o zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków wprowadzono nowe rozporządzenie w sprawie określania taryf, które znacznie zmieniło uprzednio obowiązujące zasady ustalania cen i stawek opłat za wodę i ścieki.
Mowa tu o Rozporządzeniu Ministra Budownictwa z 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (DzU nr 127, poz. 886).
Chociaż jego treść była konsultowana z Izbą Gospodarczą „Wodociągi Polskie”, to jednak jego ostateczny kształt jest wypadkową propozycji wielu jednostek, z którymi Ministerstwo przeprowadzało konsultacje. Wiele rozwiązań Izba zmuszona była przyjąć na zasadach kompromisu.
Jądro zmian
Przebiegu procesu legislacyjnego nie ułatwiały także zmiany, jakie w tym okresie miały miejsce w Ministerstwie. Ministerstwo Infrastruktury przekształcono w Ministerstwo Transportu i Budownictwa, a następnie m.in. w obecne Ministerstwo Budownictwa. Znaczna część zmian wprowadzonych rozporządzeniem dotyczy spraw redakcyjnych, usystematyzowania treści i podziałów oraz uzupełnień definicyjnych i porządkowych. Pozwolą one na likwidację wątpliwości, jakie wywoływało wcześniej obowiązujące rozporządzenie. Nowe wątpliwości i problemy interpretacyjne mogą natomiast stworzyć, przynajm...
Na podstawie art. 5 Ustawy z 22 kwietnia 2005 r. o zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków wprowadzono nowe rozporządzenie w sprawie określania taryf, które znacznie zmieniło uprzednio obowiązujące zasady ustalania cen i stawek opłat za wodę i ścieki.
Mowa tu o Rozporządzeniu Ministra Budownictwa z 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (DzU nr 127, poz. 886).
Chociaż jego treść była konsultowana z Izbą Gospodarczą „Wodociągi Polskie”, to jednak jego ostateczny kształt jest wypadkową propozycji wielu jednostek, z którymi Ministerstwo przeprowadzało konsultacje. Wiele rozwiązań Izba zmuszona była przyjąć na zasadach kompromisu.
Jądro zmian
Przebiegu procesu legislacyjnego nie ułatwiały także zmiany, jakie w tym okresie miały miejsce w Ministerstwie. Ministerstwo Infrastruktury przekształcono w Ministerstwo Transportu i Budownictwa, a następnie m.in. w obecne Ministerstwo Budownictwa. Znaczna część zmian wprowadzonych rozporządzeniem dotyczy spraw redakcyjnych, usystematyzowania treści i podziałów oraz uzupełnień definicyjnych i porządkowych. Pozwolą one na likwidację wątpliwości, jakie wywoływało wcześniej obowiązujące rozporządzenie. Nowe wątpliwości i problemy interpretacyjne mogą natomiast stworzyć, przynajm...