Nowości na rynku
Zakodowana informacja o odpadzie
EWISEL to proponowany przez firmę GEM system służący do pozyskiwania informacji o zbiórce odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem ewidencji selektywnej zbiórki odpadów. W konsekwencji umożliwia on kontrolowanie płatników w zakresie deklaracji o zbiórce odpadów. Zebrane dane mogą zostać dostarczone do urzędów miast i gmin w formie raportów lub plików z danymi.
System wykorzystuje kody kreskowe, które potrafi stworzyć i wydrukować. Etykiety z kodem kreskowym nalepiane są na worki lub pojemniki, skąd kody są odczytywane za pomocą terminali mobilnych lub skanerów w czasie zbiórki odpadów np. w terenie, w sortowni lub na składowisku. Kody kreskowe jednoznacznie identyfikują posesję lub podmiot z odebranymi odpadami. Może być w nim dodatkowo zapisana informacja o rodzaju zarówno odpadu, jak i opakowania (worek lub pojemnik).
W skład całego systemu wchodzi program główny EWISEL-Desktop oraz programy do zbierania danych: EWISEL-Mobile i EWISEL-Skan.
EWISEL-Desktop to program zarządzający, w którym następuje przygotowanie danych dla programu mobilnego, obróbka zebranych danych, przygotowanie i wydruk kodów kreskowych oraz raportowanie do urzędów. EWISEL-Mobile działa na mobilnym komputerze (terminalu) i jest wykorzystywany głównie przez zbierających worki lub pojemniki w terenie. Z kolei EWISEL-Skan działa na komputerze stacjonarnym i wykorzystywany jest w sortowni odpadów lub na składowisku. Obsługuje podłączone do niego skanery kodów kreskowych.
Ponadto EWISEL-Mobile wykorzystuje przemysłowe komputery mobilne, które posiadają zintegrowany laserowy skaner kodów kreskowych, kolorowy ekran dotykowy, klawiaturę oraz radiową kartę sieciową WiFi. Ze względu na skrajne warunki atmosferyczne, w jakich może odbywać się zbiórka odpadów, zaleca się wykorzystywanie wyłącznie urządzeń przemysłowych spełniających normę odporności IP54.
Kody kreskowe są drukowane przy wykorzystaniu specjalnych drukarek. Konkretny model drukarki dobierany jest w zależności od ilości drukowanych etykiet. Przedsiębiorstwo GEM dostarcza także odporne na warunki atmosferyczne etykiety i folie barwiące, które służą do oklejania worków i pojemników.
Flota pojazdów pod czujnym nadzorem
Dynafleet to internetowy system informacji transportowej Volvo Trucks, służący do efektywnego zarządzania flotą. Poprawia on rentowność i funkcjonowanie transportu. System ten jest kompatybilny z każdym pojazdem, dzięki temu można go zainstalować w samochodzie ciężarowym każdej marki.
Dzięki systemowi można kontrolować aktualną lokalizację pojazdów, umożliwia on monitoring zużycia paliwa, czas pracy kierowców, okresy międzyobsługowe i wiele innych parametrów. Wykorzystując go można znacząco zredukować zużycie paliwa w pojazdach i dzięki temu ograniczyć negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Dynafleet jest oparty na czterech podstawowych usługach. Mogą one zostać zintegrowane z funkcjonującym już w danym biurze systemem administracyjnym ? w zależności od określonych potrzeb. Volvo Trucks oferuje cztery rodzaje subskrypcji. Pierwsza z nich to ?Paliwo i Środowisko?. Wykorzystując to narzędzie, możemy kontrolować zużycie paliwa, oceniać styl jazdy kierowcy i w efekcie zmniejszyć zużycie paliwa, a dzięki temu zmniejszyć koszty transportu oraz ograniczyć negatywny wpływ szkodliwych substancji na środowisko naturalne. Kolejną z subskrypcji jest ?Lokalizacja?. Umożliwia ona przeglądanie pozycji każdego pojazdu w czasie rzeczywistym, ułatwia planowanie zadań transportowych i pozwala przeprowadzić je w sposób możliwie najbardziej efektywny. Szczegółowo sporządzone mapy zapewniają wysoki poziom kontroli całej floty. ?Czas pracy kierowcy? to subskrypcja, dzięki której można monitorować, jak kierowcy spędzają dzień w pracy, a co za tym idzie wykorzystać ten czas do maksimum. Ostatnią z proponowanych możliwości jest subskrypcja ?Komunikacja?. Dzięki niej możliwe jest przesyłanie wiadomości pomiędzy biurem i pojazdem, pomiędzy pojazdami oraz pomiędzy użytkownikami systemu. Komunikacja odbywa się w oparciu o transmisję danych GPRS. W przypadku użytkownika usługę tą można powiązać z pocztą elektroniczną, dzięki czemu komunikaty przesłane z terminala znajdującego się w pojeździe spływają bezpośrednio na adres mailowy w formie wiadomości. Po skonfigurowaniu poczty klienta na smartfonie zawsze można pozostać w kontakcie z kierowcami.
Opracowanie redakcyjne na podstawie materiałów nadesłanych przez producentów lub dystrybutorów.
Zdjęcia z archiwów firm.