Podczas posiedzenia Zarządu ZMP w Tychach 12 maja br. podjęto stanowisko dotyczące projektu zmiany zasad pobierania opłat za parkowanie samochodów.

? Od dawna walczymy o racjonalność w systemie parkowania. Do tej pory rządzący byli głusi na nasze wnioski, chociaż były one niezwykle potrzebne i logiczne. Jesteśmy za tym, aby samorządy miały swobodę w kształtowaniu stawek za opłaty parkingowe. W Tychach czy Gliwicach jest krańcowo inna sytuacja niż w Sopocie czy Karpaczu, gdzie właśnie w weekendy jest największy tłok. W takim mieście jak moje nie powinno być opłat w sobotę i niedzielę, jeśli samorząd tak zdecyduje, a samorządy kurortów i miast pielgrzymkowych powinny mieć możliwość wprowadzenia opłat, kiedy są one konieczne, aby wymusić rotację pojazdów ? mówił prezes ZMP, prezydent Gliwic, Zygmunt Frankiewicz.

W stanowisku przypomniano, że miasta zawsze pełniły istotną funkcję w życiu gospodarczym, społecznym i kulturowym, jednak nigdy nie była ona tak znaczna jak obecnie. Systematycznie rośnie bowiem wskaźnik urbanizacji, a miasta stają się ?akceleratorami? rozwoju coraz większych obszarów funkcjonalnych. Rozwój ten ograniczany jest jednak przez występowanie różnorodnych barier, a coraz istotniejsze stają się kongestia transportowa oraz brak miejsc parkingowych. W rankingu najbardziej zakorkowanych miast w 2017 r. Łódź zajmuje piąte miejsce na świecie pod względem natężenia ruchu, a w pierwszej setce zestawienia znalazło się jeszcze ...