Obowiązki sprawozdawcze
Artykuł 9n Ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (DzU z 2012 r. poz. 391 ? u.c.p.g.) dotyczy sprawozdawczości. Zakłada on, że każdy podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań.
Wzór sprawozdania określa Załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (DzU z 2012 r. poz. 630). Sprawozdanie jest przekazywane wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.
Co w sprawozdaniu?
W myśl art. 9n ust. 3 sprawozdanie zawiera:
- informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
- informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji zarówno przekazanych, jak i nieprzekazanych do zdeponowania na składowisku odpadów (w tym drugim wypadku także o sposobie ich zagospodarowania),
- liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady...