Do 15 lutego 2003 roku wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast zobowiązani są do przekazania sprawozdania dotyczącego rodzaju i ilości odpadów opakowaniowych zebranych przez gminę. Sprawozdania te powinny zostać dostarczone marszałkowi województwa oraz wojewódzkiemu funduszowi ochrony środowiska i gospodarki wodnej, właściwemu ze względu na siedzibę gminy lub związku gmin.

Zgodnie z artykułem 35 ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej z dnia 11 maja 2001 roku (DzU Nr 63 z 22 czerwca 2001 r., poz. 639 oraz DzU Nr 113 z 20 lipca 2002 r., poz. 984) zarządy gmin i związków gminnych powinny przekazać roczne sprawozdania dotyczące zebranych odpadów opakowaniowych. Sprawozdania te muszą zawierać informacje na temat rodzaju i ilości odpadów opakowaniowych zebranych a następnie oddanych przez gminę lub podmiot działający w jej imieniu do odzysku i recyklingu. Pełna dokumentacja powinna zawierać informację dotyczącą wydatków poniesionych w związku z prowadzoną zbiórkę odpadów opakowaniowych.
Sprawozdanie za rok 2002 należy przekazać do 15 lutego 2003 roku marszałkowi województwa i wojewódzkiemu funduszowi. Wojewódzki fundusz z kolei ma obowiązek dostarczenia dokumentacji zbiorczej z terenu całego województwa ministrowi właściwemu do spraw środowiska oraz Narodowemu Funduszowi. Informacja ta powinna być przekazana minis...