W niektórych krajach członkowskich Unii Europejskiej wraz z węglem współspalane są w specjalnych warunkach takie paliwa jak biomasa, osady ze ścieków komunalnych, osady z papierni, koks porafinacyjny czy bezpopiołowe paliwa płynne lub gazowe. Inne kraje europejskie mają rozpocząć współspalanie w przyszłości.
Na taką sytuację wypływają względy środowiskowe, tj. redukcja ilości CO2 emitowanego w wyniku spalania paliw kopalnych, wzrost cen paliw i podatki wymuszające współspalanie materiałów biomasowych oraz wzrost konkurencji będący skutkiem uwolnienia rynków elektryczności.
Własności popiołów ze współspalania
Popiół lotny otrzymuje się ze spalania sproszkowanego węgla kamiennego, do którego dodano pewną ilość współspalanego materiału. Popioły lotne powstałe w trakcie współspalania nie tylko muszą spełniać wymagania zapewniające jakość techniczną produktów uzyskanych z ich udziałem, ale także nie mogą pogarszać własności tych produktów z punktu widzenia ochrony środowiska, a zwłaszcza oddziaływać negatywnie na poszczególne elementy środowiska naturalnego. Szczególną uwagę zwraca się na wymywalność i poziom promieniotwórczości naturalnej.
  • Słoma
Obecnie dostępne są jedynie wyniki badań ze spalania słomy (do 20% masy)...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?