Jak edukować, aby inni chcieli się uczyć? Poprzez zaangażowanie! Jeśli mamy w sobie pasję, to łatwiej będzie o dobre pomysły i zainteresowanie nimi odbiorców. Edukowanie o wodzie to także cel działania firm wod-kan.

W tym numerze dużo piszemy o edukacji ekologicznej. Przede wszystkim już po raz czwarty przedstawiamy laureatów organizowanego przez nasz miesięcznik konkursu ?Głośna Woda?. Listę nagrodzonych oraz opisy ich osiągnięć znajdą Państwo na kolejnych stronach.   Warto podkreślić rosnący poziom działań edukacyjnych prowadzonych przez przedsiębiorstwa wod-kan. Coraz częściej są one kierowane do innych niż zazwyczaj grup, a więc nie tylko do dzieci, ale i dorosłych. Organizowane są nie tylko wycieczki do obiektów, ale np. wydarzenia promujące kranówkę na wernisażach sztuki. Opowiada się nie jedynie o procesie produkcji wody, lecz także o historii miasta oraz rzek, dzięki którym ono powstało. Podkreślane jest znaczenie śladu wodnego, jaki nasze działania pozostawiają w środowisku. Oprócz opisu inicjatyw nagrodzonych przez nas przedsiębiorstw, polecamy także artykuł o tym, jak o wodzie edukuje się na świecie. 

Gorący okres zmian w prawodawstwie zdaje się nie mieć końca. Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Doszło do tego w trzecim czytaniu, lecz bez uwzględnienia postulatów przedstawionych przez Izbę Gospodarczą ?Wodociągi Polskie?. Z trybuny sejmowej można było nawet usłyszeć słowa o niezgodnym z prawem lobbowaniu przez IGWP. Jednak decyzje zapadły, a nam pozostaje oczekiwać na rozpoczęcie działalności przez centralnego regulatora cen. O tych niejasnych wciąż rozwiązaniach i obawach piszemy w dziale prawnym. 
W najnowszym numerze zamieściliśmy też relacje z kilku ważnych październikowych spotkań, w tym, z organizowanego przez firmę Abrys Kongresu ENVICON Environment w Poznaniu. W tym roku gościliśmy aż 800 osób z całego świata, a rozmowy dotyczyły także spraw istotnych dla branży wodnej. 
Zachęcamy również do przeczytania artykułu ?Od cebra do prysznica? autorstwa Artura Kowalczyka. Opisuje on, 
jak z higieną radzili sobie nasi przodkowie. Bo czy np. wiedzą Państwo, czym jest lavabo?