Minęło kilka miesięcy od zmiany kierownictwa resortu środowiska. Wydaje się jednak, że nowe otwarcie dopiero przed nami.

 

Koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej rosną podobnie jak innych usług komunalnych. Różnica jest jednak taka, że w przypadku komunikacji wpływy pochodzące od korzystających (bilety) pokrywają jedynie część kosztów. Samorządy do jej funkcjonowania muszą coraz więcej dopłacać. Ubiegłoroczne decyzje władz centralnych, podnoszące wydatki samorządów na oświatę oraz zmniejszające dochody gmin z podatków, spowodowały, że wiele miast musiało podjąć niepopularne decyzje. Samorządowcy zdecydowali o drastycznych podwyżkach cen biletów lub ograniczeniu funkcjonowania komunikacji miejskiej, ewentualnie o? podniesieniu cen za parkowanie w strefach. Część miast postanowiła też wprowadzić wszystkie te rozwiązania.

Rozwój komunikacji publicznej to jedno z narzędzi pomocnych w poprawie jakości powietrza. W ocenie ministra Michała Kurtyki działania z tym związane są priorytetem kierowanego przez niego Ministerstwa Klimatu. W rozmowie z nami wskazuje on także na inne wyzwania, z którymi należy się zmierzyć. Część z nich stanowią bardzo pilne do wprowadzenia regulacje prawne. Minęło kilka miesięcy od zmiany kierownictwa resortu środowiska. Wydaje się jednak, że nowe otwarcie dopiero przed nami.

Dotyczy to między innymi gospodarki odpadami. Koszty recyklingu dynamicznie rosną. Dopłacać trzeba do coraz większej liczby fra...