Od redaktora
Mam nadzieję, że czytelnicy wybaczą tym razem felietonowy charakter tej rubryki oraz dość osobisty jej ton, ale, jak powiada klasyk, czasami człowiek musi?
Z racji wykonywanego zawodu obserwuję branżę wodociągowo-kanalizacyjną od sześciu lat. To niewiele, bo wciąż jej się uczę, ale na tyle dużo, żeby móc pozwolić sobie na wyrobienie opinii. Im bardziej poznaję specyfikę tej branży, tym bardziej ją lubię, a przede wszystkim cenię ludzi, którzy ją tworzą. Dostrzegam problemy, bolączki i liczne zmagania, ale też dopinguję szukających rozwiązań i trzymam kciuki za inicjatywy prowadzące do sukcesu. I właśnie z potrzeby docenienia tych ostatnich zrodziła się idea zadedykowania branży wodociągowo-kanalizacyjnej dwóch ogólnopolskich konkursów ? ?Inwestycja Roku 2015 WOD-KAN? oraz ?Manager Roku 2015 WOD-KAN?. Rozstrzygnięcie pierwszej edycji obu plebiscytów nastąpi 10 maja 2016 r. podczas uroczystej Gali Kongresu Envicon Water, organizowanego przez wydawcę naszego miesięcznika, firmę Abrys, oraz Izbę Gospodarczą ?Wodociągi Polskie?.
Oba te projekty stanowią ogromne wyzwanie dla organizatorów. Jak bowiem skłonić specyficzne środowisko, które dzień po dniu po prostu robi swoje, aby zgodziło się uczestniczyć w konkursie i pochwalić się swymi osiągnięciami? Jak sprawić, żeby konkursy były miarodajne, wiarygodne, transparentne, uczciwe i prowadzone z udziałem całej branży? Wydaje się, że przynajmniej na część tych pytań udało się znaleźć odpowiedzi ? dzięki organizacjom branżowym, takim jak stowarzyszenia, klastry czy fundacje, do których zwróciliśmy się z prośbą o wytypowanie nominowanych do konkursu. Chciałabym podziękować prezesom i dyrektorom wszystkich tych podmiotów za życzliwy odbiór naszej konkursowej inicjatywy. Jednocześnie myślę, że warto podkreślić, jaki cel przyświeca organizowanym konkursom. Ich założeniem jest integracja branży (jeśli rywalizacja ? to tylko zdrowa), a przede wszystkim docenienie Waszych starań, ich uszanowanie oraz promowanie dobrych wzorców, które będą pozytywnie oddziaływać na całą branżę wodociągowo-kanalizacyjną.
To nie są czasy na źle pojmowaną skromność, to czasy, w których musimy nauczyć się chwalić tym, co robimy dobrze. Wszystkie informacje na temat konkursów zainteresowani znajdą na naszych marcowych łamach oraz na stronie internetowej miesięcznika. Serdecznie zapraszam do oddania głosu na swoich kandydatów ? menedżera, który jest liderem dla tego środowiska, lub na rzetelnie zrealizowaną inwestycję.
Anna Lembicz, redaktor prowadząca