1 stycznia 2002 roku weszła w życie Ustawa z 11 maja 2001 roku o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (DzU z 22 czerwca 2001 r.), która w rozdziale 4 traktuje o obowiązkach sprzedawcy i użytkownika produktów opakowaniowych. Ustawa nakłada na jednostki handlu detalicznego obowiązek m.in. przekazania swoim klientom informacji o dostępnych systemach zwrotu, zbiórki i recyklingu opakowań, co najmniej przez wywieszenie odpowiedniej informacji w miejscu sprzedaży.


Zdając sobie jednak sprawę, że nasz system prawny nie zawsze odzwierciedla rzeczywistość – postanowiłam zasięgnąć opinii rzecznika prasowego jednego z marketów a jednocześnie sprawdzić sytuację w samym markecie. Skontaktowałam się więc z biurem prasowym METRO AG, kierującym siecią sklepów „Real”. Z rzecznik Renatą Juszkiewicz nie udało mi się niestety porozmawiać, ale uzyskałam od niej mailem odpowiedzi na dręczące mnie pytania.


Parking przed supermarketem Real

„Przejście Służbowe”

Jedno z nich dotyczyło „polityki opakowaniowej” realizowanej w marketach „Real” po wejściu w życie nowej ustawy. Rzecznik odpisała – Sieci koncernu METRO AG prowadzą selektywną zbiórkę ...