W ubiegłym roku wydanych zostało kilka orzeczeń Sądu Najwyższego (SN), w których poruszona została problematyka zamówień publicznych. Co prawda, niektóre z nich odnosiły się do poprzedniej ustawy o zamówieniach publicznych, ale bardzo często przedmiotem rozważań SN były zagadnienia aktualne również w świetle nowej ustawy albo też rozwiązania prawne, które nie ulegały zmianie.

Sąd Najwyższy 7 grudnia 2007 r. podjął uchwałę o następującej treści: „Wykonawca, który nie wniósł własnego protestu ani odwołania przewidzianego w przepisach Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, lecz przystąpił do postępowania na podstawie art. 184 ust. 4 tej ustawy, w postępowaniu wywołanym wniesieniem skargi do sądu okręgowego ma status interwenienta ubocznego, bez konieczności zgłaszania wstąpienia do sprawy na podstawie art. 77 k.p.c.”.

Nadmierne formalizowanie
W uzasadnieniu SN potwierdził zgodnosć z wyrokiem Sądu Okręgowego, wskazującego, że pozycja wykonawcy, który przystąpił do postępowania odwoławczego prowadzonego przez Zespół Arbitrów, w postępowaniu skargowym przed sądem nie została wyraźnie sprecyzowana w przepisach Ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (P.z.p.). W tym k...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?