Paragrafy pod lupą
Artykuł dotyczy tematu zróżnicowania odbiorców usług w taryfie dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
Komentarz do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 8 listopada 2012 r., II OSK 1946/121.
Orzeczenie
Narusza wyrażoną w art. 32 Konstytucji RP zasadę równości zastosowania innych stawek taryfowych dla grupy odbiorców usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, którzy nie posiadają stałego zameldowania na terenie gminy, takie bowiem wyłonienie grupy adresatów odnosi się do cech, które wykraczają poza zakres ogólnych kryteriów wskazanych przez ustawodawcę, różnicując w sposób nieuprawniony odbiorców usług.
Komentarz
Zgodnie z art. 24 ust. 6 Ustawy z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (u.z.z.w.z.o.ś.)2, rada gminy może podjąć uchwałę o dopłacie dla jednej, wybranych lub wszystkich taryfowych grup odbiorców usług. Dopłatę gmina przekazuje przedsiębiorstwu wod-kan. W ocenie NSA, odnoszącej się do zarzutu naruszenia art. 24 ust. 6 u.z.z.w.z.o.ś., wskazano, że przepis ten przyznaje radzie gminy uprawnienie do podjęcia uchwały o dopłaci...