Problemy z przepisami ustawy o odpadach
Ustawa zawiera listę dokumentów, które posiadacz odpadów musi załączyć do wniosku celem uzyskania zezwolenia. Jednym z nich jest operat przeciwpożarowy, ?zawierający warunki ochrony przeciwpożarowej instalacji, obiektu lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów, uzgodnione z komendantem powiatowym (miejskim) PSP?. Operat powinien być wykonany przez uprawnioną osobę i w zależności od tego, jaki jest organ właściwy do wydania zezwolenia, powinien być to albo rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych (marszałek województwa, regionalny dyrektor ochrony środowiska), albo osoba spełniająca wymagania wskazane w Ustawie z 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (starosta).
Komendant powiatowy po przeprowadzeniu kontroli obiektu wyraża zgodę na warunki przedstawione w operacie lub wskazuje obowiązek spełnienia dodatkowych wymagań. Może też nie wyrazić zgody na zaproponowane przez przedsiębiorcę środki ochrony przeciwpożarowej. Ministerstwo ma czas do 22 sierpnia br. na wydanie rozporządzenia określającego wymagania w zakresie ochrony przeciwpożarowej, jakie mają spełniać obiekty budowlane lub ich części oraz inne miejsca przeznaczone do zbierania, magazynowania lub przetwarzania odpadów, a zgodnie z przekazaną przez resort informacją brak tego aktu prawnego nie jest przeszkodą uniemożliwiającą opracowanie operatu. Ministerstwo wskazuje na istniejące przepisy ogólne w znowelizowanej ustawie o odpadach (art. 43 ust. 7), które mają być pod...