Prosty język w sytuacji kryzysowej
Nieodłącznym elementem działalności – nie tylko przedsiębiorstwa wodociągowego – jest wpisane w nią ryzyko. Sytuacje kryzysowe nikogo nie omijają. My, wodociągowcy, z pewnością robimy wszystko, aby dostarczać mieszkańcom wodę dobrej jakości. Pomimo tego, że dokładamy wszelkich starań, nie mamy gwarancji, że unikniemy kryzysu.
Sytuacje kryzysowe, które nas dotykają, prawie zawsze dotyczą jakości wody. Hasła w mediach: „skażona woda”, „brak wody”, „woda niezdatna do spożycia” wywołują w mieszkańcach uczucie niepokoju, a nawet paniki. Boją się oni o bezpieczeństwo swoje oraz najbliższych. Zapewne jeszcze świeżo w pamięci mamy wydarzenia minionego lata. Legionella czy bakterie z grupy coli skupiały uwagę wodociągowców w różnych częściach Polski.
Rzecznik pod parą!
Każde przedsiębiorstwo jest przygotowane do starcia z sytuacjami kryzysowymi. Biura naszych rzeczników pracują wówczas na najwyższych obrotach. Uruchomione i udrożnione zostają wszelkie kanały komunikacyjne. Wodociągowcy wdrażają procedury kryzysowe. Elementem tych procedur są także przygotowane na wypadek różnych zdarzeń szablony komunikatów do odbiorców. Jeśli pojawiło się jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzkiego, to wiadomość bezzwłocznie musi trafić do mieszkańcó...