Samochody, które zrewolucjonizowały transport, stając się jednym z jego najważniejszych elementów, mogą niebawem przyczynić się w Polsce do poważnego zagrożenia dla egzystencji samorządowych firm i jednostek. Ten czarny scenariusz związany jest z obowiązkiem stopniowego rozszerzania samorządowej elektromobilności.

Elektromobilność już teraz rodzi wiele problemów, a sposobów na ich rozwiązanie na razie nie widać. Wynika to z faktu, iż niewielu urzędników patrzyło wcześniej w sposób perspektywiczny na ten element gospodarki. Tymczasem najpilniejsze kwestie wymagające odgórnych ustaleń to przede wszystkim złomowanie i składowanie zużytych pojazdów elektrycznych oraz recykling ich akumulatorów. Formalnoprawnym, ale również organizacyjnym wymogiem wydaje się być edukacja nowej kadry mechaników, których już teraz brakuje do naprawy elektromobili oraz ich bieżącej konserwacji. Poważnym wyzwaniem staje się wykonywanie zarówno bieżących, jak i corocznych przeglądów technicznych. Trudno oczekiwać, aby kwestie te załatwiali elektrycy czy mechanicy naprawiający sprzęt RTV i AGD w swoich warsztatach?

Kwestia dostępu do odpowiedniego, ale również alternatywnego wobec autoryzowanych stacji serwisu wydaje się niezwykle istotna dla właścicieli pojazdów elektrycznych, w tym samorządów, które są całkiem poważnym odbiorcą tego typu technologii. Co samorządy zrobią z obsługą swoich elektrycznych flot? Gdzie będą naprawiały i serwisowały swoje pojazdy? I ...