Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego 18 listopada br. zorganizował konferencję pt. „Design w przestrzeni publicznej”, skierowaną do urzędników, firm projektowym, architektów, studentów i wszystkich tych, dla których ważna jest nie tylko przestrzeń publiczna, ale przede wszystkim człowiek w niej egzystujący. Ludzie w odpowiednio zaprojektowanym otoczeniu powinni czuć się dobrze i swobodnie. Istotne jest też zrozumienie nowoczesnych funkcji przestrzeni publicznej oraz jej roli w walce z barierami architektonicznymi i wykluczeniem społecznym. Postrzeganie planowania i urbanistyki ewoluuje, o czym przekonywali prelegenci w wygłaszanych referatach, które przede wszystkim miały na celu zwrócenie uwagi na rolę publicznych terenów miasta, ich wartość przestrzenną, złożoność, a także wyjątkowość. Podczas konferencji nie tylko omówiono kwestię identyfikacji wizualnej miast, ale też rolę znaków i marek regionu, które są elementami rozpoznawalnymi przez mieszkańców i zwiedzających. Temat ten w swoim wystąpieniu poruszyła prof. Janina Kopietz-Unger, która zaprezentowała przykłady z Niemiec. Stworzenie przez naszego zachodniego sąsiada tzw. marek regionu i rewitalizacja zagłębia Ruhry okazały się doskonałymi sposobami na wypromowanie postindustrialnej przestrzeni jako produktu turystycznego, który przycią...