Z okazji spotkań, zarówno formalnych, jak i na gruncie towarzyskim, gdy rozmowa schodzi na temat relacji z klientami, reakcja jest zwykle taka: ?Jak wy macie dobrze, dla nas to walka o byt, a wasi klienci są na was skazani...?. Wyobraźnia podpowiada filmowe skojarzenia ? ?Skazani na Shawshank?, ?Skazany na bluesa?. Akcja jednak żadnego z tych filmów nie toczy się w wodociągach. Nie licząc drogi ucieczki Andy?ego Dufresne na wolność.
Z podobną opinią na temat relacji firmy monopolistycznej z klientami z pewnością zetknęli się Państwo nie raz. To prawda, klient w naszej polskiej rzeczywistości nie ma możliwości wyboru operatora usług wod-kan, jakiego dokonuje w przypadku innych mediów, np. gazu czy energii. Nie oznacza to jednak, że właściwe relacje z klientem są mniej ważne, skoro i tak musi kupić usługi od naszej firmy. Wręcz przeciwnie ? klienci oczekują od nas skrojonej na miarę, spersonalizowanej i zachowującej wysoką jakość usługi, jaką otrzymują od innych dostawców, nie tylko mediów, ale i innych usług i towarów.
Obecnie dostarczanie wody odpowiedniej jakości i bez awarii jest dla klientów standardem. Kiedy wszystko idzie gładko, nawet nie zauważają istnienia firm wodociągowych. Warto jednak, aby nas zauważyli i cenili, byli lojalni, wyrażali pozytywne opinie, angażowali się we współpracę oraz płacili należności na czas. Informacje zwrotne pozwolą na usprawnianie procesów operacyjnych naszych firm. Dobre relacje z odbiorcami przynoszą wymierne korzyśc...