Samorządy stawiają na autobusy niskoemisyjne
Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nałożyła na samorządy liczące powyżej 50 tys. mieszkańców obowiązek rozwijania transportu publicznego przyjaznego środowisku. Są one zobowiązane do wymiany 30% autobusów do 2028 r. na zeroemisyjne. Jak miasta wywiązują się z tego zadania?
Rozwój elektromobilności jest jednym z kluczowych projektów Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. W marcu 2017 r. na wniosek ministra energii rząd przyjął dwa kluczowe dokumenty: Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce oraz Krajowe Ramy Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych. Została w nich określona kompleksowa polityka państwa w tym obszarze.
? Rozwój elektromobilności to jeden z warunków ograniczenia negatywnego wpływu transportu na jakość powietrza w aglomeracjach miejskich i terenach gęsto zaludnionych, dlatego też aktywna rola samorządów jest konieczna dla powodzenia tego przedsięwzięcia ? informuje Michał Kurtyka, sekretarz stanu Ministerstwa Energii, na łamach praktycznego przewodnika dla samorządów z czerwca ub.r. pt. ?Zasady opracowywania analizy kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych ? wymaganej ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych?. Ustawa z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (DzU z 2018 r. poz. 317) określiła zadania dla gmin związane z rozwojem transportu zeroemisyjnego. Je...