Europa stoi u wrót przełomu w proekologicznym myśleniu. Rynek biopaliw nieustannie ulega zmianom, wprowadzane są innowacyjne rozwiązania zarówno w sektorze wytwarzania biopaliw, jak i ich wykorzystania w transporcie.

Rządy Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Hiszpanii już zainwestowały znaczne kapitały państwowe w gospodarkę biopaliwową. Jednak krajem, który należy uważać za wzorcowy w zakresie wdrażania biopaliw w transporcie, jest z pewnością Szwecja.
W przeciągu 15 lat od momentu podpisania Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych Szwecja zdołała przejść swego rodzaju „metamorfozę paliwową”. Stała się krajem, w którym myślenie proekologiczne urosło do rangi swoistej religii narodowej. W 1993 r. zostały sprowadzone do Szwecji pierwsze samochody zasilane etanolem. Dziś prawie każdy model SAAB-a czy Volvo ma swój „etanolowy odpowiednik”.

Subwencje rz...