We wrześniu bieżącego roku poznański PENTOR przeprowadził badania wśród wystawców targowych. Badanie dotyczyło m.in. planów uczestnictwa w targach, oceny imprez targowych, również jako narzędzia marketingowego, a także oceny organizatorów targów i wystaw.

Choć przedstawione poniżej dane nie dotyczą tylko targów interesującej nas branży postanowiliśmy je w skrócie przytoczyć. Z badań wynika, że prawie połowa wystawców nie zamierza w sposób znaczący zwiększyć swojej aktywności wystawienniczej. Niepokoić organizatorów może fakt, iż ok. 17% ich obecnych klientów planuje w ciągu najbliższych dwóch lat ograniczyć swoją aktywność wystawienniczą. Pocieszająca może być natomiast informacja, że 36% wystawców planuje zwiększenie swojej aktywności w tej dziedzinie. Zdecydowana większość objętych badaniami wystawców uczestniczyła w krajowych imprezach targowych, natomiast 20% brało udział w targach zagranicznych w Europie, a 3,6% w targach pozaeuropejskich. O ile 60% badanych przyznało, że w roku 2000 wzięło udział w takiej samej ilości targów krajowych jak w roku 1999, to w latach 2001-2002 ponad 37% wystawców ma zamiar wziąć udział w większej liczbie targów. Badani jednak uzależniają swoje decyzje także od przedstawianej przez organizatorów oferty. 40% z nich oczekuje obniżenia kosztów i lepszej promocji imprez targowych, 18,4% zwiększenia frekwencji a ponad 10% oczekuje od organizatorów znaczących zmian organizacyjnych.
Zakładając, że ok. 40% wystawców przewiduje, że...