Jaka jest filozofia samorządu katowickiego w kontekście wdrażania ustawy o utrzymywania czystości i porządku w gminach?
Należałoby zacząć od problemów. Zasadnicza jest kwestia przepisów wykonawczych – do dziś nie ma najważniejszych rozporządzeń do tej ustawy. Można powiedzieć, że wszyscy działają „po omacku”, jest wiele dyskusji. Generalnie przyjęliśmy, że nie będziemy dzielić Katowic na sektory. Oznacza to, że przetarg musi zostać ogłoszony na obszar całego miasta. Istotny jest też fakt, że nieruchomości niezamieszkane będą objęte systemem odbioru odpadów komunalnych.
 
Czy w Urzędzie Miasta powstała nowa komórka, która wdraża i będzie zarządzać systemem, czy ta działalność będzie prowadzona w ramach któregoś z wydziałów?
Po pierwsze, musimy zwiększyć zatrudnienie. Co prawda, teraz się mówi, by iść w odwrotnym kierunku, ale nie da się ograniczać liczby etatów, jeśli przybywa zadań. Po prostu nie da się tego zrobić przy udziale tej samej liczby ludzi!
Zastanawialiśmy się, czy nie podzielić Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej na dwie odrębne spółki: jednej przekazać formalne zarządzanie systemem, a druga startowałby w przetargu...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?