Ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
Odpowiedzialność wykroczeniowa właścicieli pojazdów
Ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji zawiera normy skierowane do szerokiego grona odbiorców: nie tylko do przedsiębiorców, którzy w sposób zawodowy stykają się z pojazdami, ale także do przedsiębiorców, którzy będą się zajmować zbiórką, demontażem i strzępieniem pojazdów, oraz do właścicieli pojazdów i organów administracji publicznej.
Z punktu widzenia ochrony środowiska szczególnie istotna może być regulacja zawarta w rozdz. 3 ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji1 (dalej zwaną wrakową) zatytułowanym „Obowiązki właścicieli pojazdów”. Ma ona na celu m.in. przeciwdziałanie zjawisku tzw. porzucania wraków2. Zgodnie bowiem z art. 18 ustawy wrakowej, właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji może go przekazać wyłącznie przedsiębiorcy prowadzącemu stację demontażu lub punkt zbierania pojazdów, od którego otrzyma zaświadczenie o demontażu pojazdu lub o przyjęciu niekompletnego pojazdu, które będzie dokumentem niezbędnym do złożenia wniosku o wyrejestrowanie pojazdu.
W pierwszych miesiącach obowiązywania ustawy wrakowej problem polegał na tym, iż większość przedsiębiorców zajmujących się do 30 czerwca 2005 r. demontażem pojaz...
Ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji zawiera normy skierowane do szerokiego grona odbiorców: nie tylko do przedsiębiorców, którzy w sposób zawodowy stykają się z pojazdami, ale także do przedsiębiorców, którzy będą się zajmować zbiórką, demontażem i strzępieniem pojazdów, oraz do właścicieli pojazdów i organów administracji publicznej.
Ustawa ma na celu przeciwdziałaniu zjawisku tzw. porzuconych wraków
Z punktu widzenia ochrony środowiska szczególnie istotna może być regulacja zawarta w rozdz. 3 ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji1 (dalej zwaną wrakową) zatytułowanym „Obowiązki właścicieli pojazdów”. Ma ona na celu m.in. przeciwdziałanie zjawisku tzw. porzucania wraków2. Zgodnie bowiem z art. 18 ustawy wrakowej, właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji może go przekazać wyłącznie przedsiębiorcy prowadzącemu stację demontażu lub punkt zbierania pojazdów, od którego otrzyma zaświadczenie o demontażu pojazdu lub o przyjęciu niekompletnego pojazdu, które będzie dokumentem niezbędnym do złożenia wniosku o wyrejestrowanie pojazdu.
W pierwszych miesiącach obowiązywania ustawy wrakowej problem polegał na tym, iż większość przedsiębiorców zajmujących się do 30 czerwca 2005 r. demontażem pojaz...