W Ministerstwie Gospodarki trwają prace nad projektem założeń do projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych.

Projekt ustawy stanowi wdrożenie rozwiązań zawartych w dyrektywie 2009/30/WE, zmieniającej dyrektywę 98/70/WE, odnoszącą się do specyfikacji benzyn, oleju napędowego i olejów pędnych oraz wprowadzającą mechanizm monitorowania i ograniczania emisji gazów cieplarnianych pochodzących z wykorzystania paliw w transporcie drogowym, oraz zmieniającą dyrektywę Rady 1999/32/WE w odniesieniu do specyfikacji paliw wykorzystywanych przez statki żeglugi śródlądowej, a także uchylającą dyrektywę 93/12/EWG, która weszła w życie w pierwszej połowie 2009 r. Dyrektywa pozwala na dodawanie większej niż dotychczas ilości biokomponentów do paliw ciekłych, wprowadzając wymagania jakościowe dla benzyn silnikowych o zawartości bioetanolu do 10% (tzw. paliwo E10) oraz dla oleju napędowego o zawartości estru metylowego do 7% (tzw. paliwo B7).
 
Długa droga prac legislacyjnych
Zgodnie z obecnie obowiązującym modelem prac legislacyjnych, właściwy minister zobowiązany jest do opracowania projektu założeń ustawy wraz z oceną skutków regulacji. Projekt podlega uzgodnieniom wewnątrzresortowym i zewnątrzresortowym, a także konsultacjom społecznym. Następnie jest rozpatrywany...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?