Brak odpowiednich przepisów lub ich niejednoznaczność były hamulcem w rozwoju płatności bezgotówkowych w instytucjach publicznych. To się jednak zmienia. Polska administracja staje się coraz bardziej przyjazna płatnościom bezgotówkowym.

Jeszcze do niedawna tylko nieliczne urzędy decydowały się na nawiązywanie współpracy z bankami lub agentami rozliczeniowymi na zasadach komercyjnych i wprowadzanie obsługi bezgotówkowych instrumentów płatniczych. Obecnie bardzo szybko to się zmienia.

Program upowszechniania płatności online w administracji publicznej, realizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR), został uruchomiony z początkiem kwietnia br. Jednym z planowanych działań jest wprowadzenie możliwości płacenia kartą i telefonem we wszystkich urzędach jednostek samorządu terytorialnego, urzędach wojewódzkich i komisariatach policji. Płatności te mogą być dokonywane przez terminale płatnicze lub poprzez bankowość mobilną z wykorzystaniem internetowej bramki płatniczej ? aplikacji WebPOS Paybynet. ? Blisko tysiąc urzędów wyraziło już zainteresowanie przyjmowaniem instrumentów bezgotówkowych, a w ponad 500 stanęły już odpowiednie urządzenia ? informuje Robert Łaniewski z Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Bezgotówkowe płatności w urzędach wpisują się w Program ?Od papierowej do cyfrowej Polski?, wyznaczający kierunki rozwoju e-państwa i e-gospodarki. Jak zapewnia Piotr Alicki, p...