W przypadku usuwania drzew, będących we władaniu zarządu spółdzielni mieszkaniowych, potrzebna jest zgoda wszystkich współwłaścicieli. Jeśli jej nie ma, usunięcie drzew z terenów spółdzielni mieszkaniowych może być bardzo trudne i uniemożliwiać dalsze skuteczne prowadzenie postępowania administracyjnego w tym zakresie.

Właściwe gospodarowanie drzewami wchodzącymi w skład zieleni miejskiej wymaga zachowania dużej rozwagi zarówno ze strony właścicieli nieruchomości, na których one się znajdują, jak i organów administracji wydających na podstawie art. 83 ust. 1 i 2 Ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (DzU z 2009 r. nr 151, poz. 1220, z późn. zm.) zezwolenia w przedmiocie ich usunięcia. Jednym z wymogów formalnych, mających służyć realizacji tego celu, jest wynikająca z art. 83 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie przyrody konieczność uzyskania na takie działanie zgody właściciela nieruchomości.
 
Współwłaściciele nieruchomości
 Z obowiązku tego zgodnie z postanowieniami art. 83 ust. 1a tego aktu prawnego zwolnieni są jedynie użytkownicy nieruchomości, mający zamiar usunąć drzewa lub krzewy z terenu nieruchomości, stanowiącej przedmiot użytkowania wieczystego. Nieruchomości, na których rosną drzewa, mogą jednak stanowić również przedmiot współwłasności kilku osób, czego klasycznym przykładem są ...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?