Zamiast asfaltu i betonu
Alternatywą dla tradycyjnych podłoży są ekologiczne podłoża wodoprzepuszczalne i zapewniające areację powietrza. Nawierzchnie takie mają cechy powierzchni biologicznie czynnych i są przyjazne dla środowiska. Wykonywane są z wyselekcjonowanych materiałów mineralnych, gdzie w odpowiedniej proporcji wymieszane są surowce skalne, żwiry i drobne frakcje piaskowe wg ściśle ustalonej krzywej uziarnienia.
Nawierzchnie te mają doskonałe właściwości nośności i twardości, można je układać do samego pnia drzewa lub krzewu. Ich elastyczność sprawia, że rozrost korzeni nie powoduje zniekształceń lub pęknięć. Można je łatwo poddawać recyklingowi poprzez wyrównanie lub uzupełnienie nawierzchni, nawodnienie i ponowne zagęszczenie, aby przywrócić jej pierwotny wygląd. Zawarte w składzie naturalne lepiszcze pochodzenia roślinnego (tzw. stabilizer) daje możliwość zastosowania nawierzchni na spadkach nawet do 17%. Są twarde i nie powodują kurzenia, a przy tym pozostają wodoprzepuszczalne i ?oddychające?. Tego typu nawierzchnia świetnie spełnia swoją funkcję na ścieżkach rowerowych, zapewniając komfort i bezpieczeństwo jazdy rowerem.
Nowością są nawierzchnie wykonane z mieszanki kruszyw lub żwirów łamanych, o określonej granulacji, z dodatkiem dwuskładnikowego kleju poliuretanowego. Taka nawierzchnia ma dużą wytrzymałość na nacisk, jest odporna na niskie i wysokie temperatury, zapewnia antypoślizgowość, nie wpływa negatywnie na środowisko, jest odporna na sól, zachowuje w...