Sektor informacyjno-telekomunikacyjny, czyli ICT to ogromna i silnie rozwijająca się branża, która wyzwala innowacje i zmiany. Rozwój w tej dziedzinie oznacza korzyści zarówno dla gospodarki, jak i dla środowiska. Podczas gdy niektóre światowe koncerny już wdrażają bardziej efektywne rozwiązania, wiele firm ma jeszcze przed sobą długą drogę do zastosowania „zielonego” ICT.
Jak rozwijać firmę, jednocześnie ograniczając jej negatywny wpływ na środowisko? – z tym problemem mierzą się dziś menedżerowie polskich i europejskich przedsiębiorstw. Tradycyjne reguły zarządzania wskazują, że trzeba szukać nowych, bardziej ekologicznych surowców oraz technik produkcji. Jednak dzięki postępowi technologicznemu firmy dostały dodatkowe, innowacyjne narzędzia – wystarczy, że sięgną po „zielone” ICT (ang. Information and Communications Technologies). Są to wszystkie rozwiązania informacyjno-telekomunikacyjne, które umożliwiają mniejsze zużycie energii, zwiększają ochronę środowiska oraz promują wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych.
Z czego wynika nacisk na wykorzystanie nowych technologii informacyjno-technologicznych w biznesie? Lista przesłanek jest długa i stale się rozszerza. Ceny energii elektrycznej rosną, obserwujemy postępujące zmiany klimatu, a Unia Europejska i poszczególne kraje członkowskie promują rozwiązania wymuszające redukcję emisji ...