Zielony telefon
Nasza gmina rozpatruje możliwość zawarcia umowy z firmą konsultingową na opracowanie planu i przeprowadzenie procedury sfinansowania programu gospodarki odpadami komunalnymi. Jak powinna wyglądać współpraca między konsultantem i gminą, i czego należy się po niej spodziewać?
Początkiem współpracy pomiędzy gminą i firmą konsultingową jest wyłonienie Grupy Kontaktowej, składającej się z przedstawicieli obu stron. Ze strony gminy powinny to być osoby, które posiadają pełnomocnictwo do reprezentowania samorządu.
Gmina będzie zobowiązana do udostępnienia konsultantowi programu gospodarki odpadami, koncepcji techniczno-technologicznych oraz projektów obiektów wchodzących w skład programu. Otrzymane dokumenty są podstawą dla konsultanta do przygotowania harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz preliminarza kosztów przedsięwzięcia. W celu określenia zdolności kredytowej gminy i opracowania struktury źródeł finansowania inwestycji gmina powinna udostępnić konsultantowi dane dotyczące budżetu gminy oraz - o ile taki istnieje - wieloletni plan inwestycyjny.
Przeprowadzając analizę finansową konsultant określa czy inwestycja jest wykonalna pod względem ekonomiczno-finansowym, ustalana jest cena za jednostkę u...