Na początku roku weszła w życie Ustawa z 21 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (DzU nr 223, poz. 1464). Przyniosło to konieczność zmian przepisów wykonawczych do dotychczas obowiązującej ustawy.

Wydano nowe rozporządzenie Ministra Środowiska (z 22 grudnia 2008 r. w sprawie minimalnych rocznych poziomów zbierania zużytego sprzętu – DzU nr 235, poz. 1615), ze względu na dodanie nowego upoważnienia w art. 27a ust. 4 Ustawy z 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (DzU nr 180, poz. 1495 oraz z 2008 r. nr 223, poz. 1464)1, zmieniono również cały szereg obowiązujących rozporządzeń. Ostatecznie zdecydowano, że ze względu na wielość zmian dotychczasowe akty wykonawcze zostaną zastąpione nowymi (13 spośród 15 rozporządzeń).
Rozporządzenia wydawane na podstawie upoważnień zawartych w ww. ustawie można pogrupować w kilka kategorii:
Ø      związane z prowadzeniem rejestru oraz bazy danych o sprzęcie i zużytym sprzęcie przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska (4 akty),
Ø      określające wzory sprawozdań i wykazów przedkładanych przez przedsiębiorców (7),
Ø     

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?