Badanie zrealizowano techniką bezpośrednich wywiadów na grupie tysiąca osób powyżej 15 roku życia. Zgodnie z wynikami ankiety, większość Polaków (72 proc.) wierzy, że działania jednostki mają realny wpływ na ochronę środowiska, ale jednocześnie tyle samo badanych nie postrzega zachowań innych obywateli jako proekologiczne. To może dziwić, zwłaszcza, że jak wykazuje badanie, bardzo chętnie sięgamy po energooszczędne produkty (żarówki, AGD, RTV). Najczęściej (79 proc.) kupują je osoby z większych miast – od 100 do 500 tys. mieszkańców. O taki sprzęt najmniej zabiegają społeczności wiejskie (58 proc.). Jednak w temacie segregacji odpadów domowych, to właśnie wieś przoduje w zestawieniu. Trzech na czterech jej mieszkańców deklaruje swoje zaangażowanie w tę czynność, podczas gdy w miastach (100-500 tys. osób) robi to tylko co drugi badany.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie BOŚ Banku wynika także, że najwięcej „ekologów” znajdziemy wśród osób po 30 roku życia. W podziale na płeć, bardziej przyjazne środowisku są kobiety (53 proc. do 47 proc. mężczyzn). Dwie trzecie osób ze zdecydowaną postawą ekologiczną znajduje się w „średniej” sytuacji materialnej. Ale blisko 40 proc. ankietowanych z tej grupy jest również skłonnych zapłacić więcej, jeśli tylko produkt przyczynia się do ochrony środowiska.
źródło: BOŚ Bank
Komentarze (0)