Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Polska kolej sparaliżowana: awaria urządzeń sterowania objęła ok. 820 km linii

Polska kolej sparaliżowana: awaria urządzeń sterowania objęła ok. 820 km linii
PAP/jw
17.03.2022, o godz. 9:42
czas czytania: około 2 minut
0

Czwartkowa awaria urządzeń sterowania objęła swoim zasięgiem ok. 820 km linii kolejowej w kraju - mówił wiceprezes PKP PLK Mirosław Skubiszyński. Skutki dla pasażerów będą odczuwalne bardzo długo, ale usuwanie usterek przynosi oczekiwane efekty - dodał.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) poinformowały w czwartek, że ok. godz. 4.00 na sieci kolejowej wystąpiły usterki urządzeń sterowania w kilkunastu lokalnych centrach odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu kolejowego.

Skutki awarii będą odczuwalne długo

– Podejmowane są działania, które mają zminimalizować negatywne skutki dla podróżnych, takie jak wzajemne honorowanie biletów, łączenie składów pociągu – powiedział na konferencji prasowej wiceprezes PKP PLK.

Przyznał, że posterunki, które dotknęła awaria, “to są posterunki tak zwane LCS, czyli Lokalne Centra Sterowania”. Jak wyjaśnił, “charakteryzują się one tym, że z jednego miejsca w danej lokalizacji dyżurny ruchu prowadzi ruch na odcinku od kilkunastu do kilkudziesięciu kilometrów”.

“W sumie awaria objęła swoim zasięgiem ok. 820 km linii kolejowej w kraju. A ponieważ te lokalizacje są bardzo newralgiczne, zatem skutki eksploatacyjne dla pasażerów będą odczuwalne bardzo, bardzo długo” – powiedział Skubiszyński.

Transport uchodźców i bezpieczny ruch

Jak dodał, jeżeli chodzi o transport uchodźców, “który od kilku, kilkunastu dni jest kluczowym zadaniem kolejnictwa”, to trwa pełna koordynacja tego procesu, razem z Ministerstwem Infrastruktury oraz z wojewodami, “tak aby również ten proces nie był zatrzymany, a był realizowany w miarę możliwości”.

– Wszystkie procedury związane z bezpieczeństwem, z bezpiecznym ruchem, z eksploatacją kolei są przestrzegane. Trwają prace naprawcze. Ekipy remontowe producenta systemu, jak i Polskich Linii Kolejowych w tej chwili pracują nad tym, aby przywrócić system do prawidłowego działania – zapewnił Skubiszyński.

Przyczyny awarii

Wiceprezes PKP PLK powiedział także, że “sterowanie ruchem pociągów, nastawianie semaforów, przekładanie zwrotnic odbywa się z jednego miejsca i obejmuje swoim zasięgiem od kilkunastu do kilkudziesięciu kilometrów”. “Stąd tak znaczna rozległość tej awarii i te 800 kilometrów się uzbierało z tej przyczyny, że dotyczy to lokalnych centrów sterowania” – wskazał.

Zapewnił, że “usuwanie tych usterek przynosi oczekiwane efekty”. Przyznał, że “te awarie dotyczą jednego producenta, firmy Alstom”.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024