Droga ekspresowa S6 to najważniejsza trasa na północy Polski. Docelowo ma mieć prawie 400 km i przebiegać wzdłuż wybrzeża, łącząc Trójmiasto, Koszalin i Szczecin. I jak podkreśla GDDKiA, po zakończeniu budowy S6 stanie się ważnym korytarzem transportowym, łącząc porty morskie i stanowiąc ważny element gospodarczy regionu.
Połączenie polskich portów z Niemcami
S6 nie tylko usprawni podróżowanie po północnych regionach Polski, ale również stanie się ważnym korytarzem transportowym łączącym polskie porty morskie z Niemcami.
Do najbardziej wyczekiwanych fragmentów S6 zalicza się zachodnia obwodnica Szczecina, gdzie planowany jest imponujący, pięciokilometrowy tunel pod Zalewem Szczecińskim. I jak zapewnia GDDKiA inwestycja ta znacząco poprawi przepustowość trasy i ułatwi podróżowanie w regionie.
Około 150 km nowej S6 na Pomorzu Zachodnim
Na terenie Pomorza Zachodniego kierowcy mogą już korzystać z około 150 km nowej S6. W województwie pomorskim oddano do użytku 41 km. Prace nad kolejnymi 95 km i 72 km trwają, a ich zakończenie przewidziane jest na lata 2025-2026.
Kolejne odcinki mają być sukcesywnie oddawane do użytku w ciągu najbliższych 2 lat. Jednakże, inwestorzy muszą mierzyć się z trudnościami terenowymi i biurokratycznymi, które mogą wpłynąć na opóźnienia w realizacji.
Oczekiwanie na pozwolenia
Także Ministerstwo Infrastruktury zwraca uwagę na opóźnienia spowodowane długotrwałym procesem uzyskiwania pozwoleń na budowę. W związku z tym wykonawcy mogą występować o rekompensatę za przesunięcie terminów zakończenia prac.
Władze przygotowują się też do ogłoszenia przetargów na kolejne odcinki obwodnicy Szczecina, w tym na odcinek z planowanym tunelem podwodnym. Decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej są oczekiwane w II kwartale 2025 roku.
Zakończenie budowy S6 jest planowane na połowę 2026 roku, chociaż niekorzystne warunki pogodowe mogą wymusić przesunięcie terminów. Władze zapewniają jednak, że środki finansowe na realizację projektu są zabezpieczone w pełni.
Komentarze (0)