Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Poznań przyjął program rowerowy na następne 5 lat

Poznań przyjął program rowerowy na następne 5 lat
jwo
18.05.2017, o godz. 12:29
czas czytania: około 1 minuty
1

Podczas wtorkowej sesji poznańskiej rady miasta przyjęto program rowerowy dla Poznania do 2022 roku. Dotyczy on przede wszystkim rozbudowy infrastruktury dla cyklistów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Przyjęcie długo przygotowywanego Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022 poprzedzone było kolejną dyskusją jego zwolenników i przeciwników. Obecnie rowerzyści to ok. 4 proc. poruszających się w poznańskim ruchu miejskim. Inicjatorzy projektu chcą natomiast zwiększyć tę liczbę aż do 18 proc. do roku 2030.

– Kluczowym warunkiem sukcesu jest zapewnienie spójnej sieci infrastruktury rowerowej – zaznaczają autorzy projektu.

Planowana sieć miałaby w założeniu łączyć ze sobą wszystkie dzielnice miasta, a wokół ścisłego centrum miałaby prowadzić trasa obwodowa, pozwalająca łatwo dojechać do serca miasta.

Łączna długość tras rowerowych ma wynosić 150 km i być nierozerwalnie ze sobą połączona. Dziś trudno na mapie Poznania doszukać się spójnych połączeń rowerowych, co powoduje, że wiele osób deklarujących chęć poruszania się rowerem wybiera inny sposób dostania się do celu.

Koszt całej inwestycji to 72 mln zł (wariant tańszy) lub 134 mln zł (pełna realizacja programu).

W dyskusji nad programem wzięła udział m.in. radna Zjednoczonej Lewicy, która podkreślała, że w planie chodzi przede wszystkim o wsparcie dla zrównoważonego transportu, a nie, jak twierdzi część mieszkańców, faworyzowanie wyłącznie rowerzystów (z pominięciem komunikacji miejskiej i samochodów). Przyznała jednocześnie, że priorytetem powinien być transport publiczny, nie zaś infrastruktura rowerowa.

 

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


kilzone

Komentarz #4706 dodany 2017-05-19 08:10:22

koszmaru ciąg dalszy. jeszcze węższe ulice i brak miejsc parkingowych. Bo Pan Jaśkowiak i 4% mieszkańców ma feeling na jazdę rowerem. A ludzie spod Poznania i spoza miasta też rowerami będą jeździć? a dostawy do sklepów rikszami? a zimą będą ogrzewane rowery? a menadżerowie w garniturach i garsonkach też będą pedałować? To się nazywa dyktatura pedałów.

Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024