Przypominamy, że do przetargu zgłosiły się trzy firmy, ale ostatecznie tylko dwie wzięły udział w konkursie – Nextbike oraz konsorcjum Arkus i Romet. Oferta trzeciego operatora, firmy BikeU, została odrzucona ze względu na niewpłacenie wadium wymaganego do startu w przetargu.
– Informujemy, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę i uruchomienie oraz zarządzanie i utrzymanie systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego” jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Nextbike Polska – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Co ciekawe, ZTM wybrał ofertę Nextbike mimo że propozycja drugiego operatora była korzystniejsza finansowo. Jakie dokładnie czynniki zaważyły w przetargu – tego mamy dowiedzieć się wkrótce.
Warto przypomnieć, że zakończony 30 listopada 2015 r. czwarty sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego był rekordowy. Liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 33 tys., a rowery wypożyczono 123 tys. razy. W 2015 r. liczba stacji została zwiększona z 16 do 37, a użytkownicy mieli do dyspozycji 443 rowery (o 273 więcej niż rok wcześniej). W efekcie rower miejski w stolicy Wielkopolski stał się czwartym pod względem wielkości systemem w Polsce.
Miasto Poznań zamierza rozbudować system do 102 stacji i ponad 1000 rowerów. Projekt rozbudowy ma być realizowany w latach 2016-2018.
Komentarze (0)