Koszt przebudowy Kanału Raduni będzie w 85% finansowany ze środków Unii Europejskiej (ponad 116 mln zł – dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej), natomiast pozostałe 15% dołoży Skarb Państwa. Miasto wydatkowało do chwili obecnej 1,1 mln zł na opracowanie dokumentacji projektowej oraz wniosku aplikacyjnego.
– To pierwszy w historii naszego miasta projekt, którego realizacja w 100 procentach odbywa się z pieniędzy pozyskanych – podkreśla Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. – Taka inwestycja, choć niezwykle ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa miasta, jest mało spektakularna. Jej realną wartość poznaje się dopiero, kiedy musi się sprawdzić w warunkach zagrożenia powodzią.
Przebudowa Kanału Raduni obejmie 7,1 km – czyli odcinek od Zaroślaka do granicy z Pruszczem Gdańskim. W ramach inwestycji przeprowadzony zostanie szereg prac obejmujących m.in.:
– poszerzenie kanału,
– położenie pasujących do otoczenia umocnień,
– uszczelnienie skarpy oraz podwyższenie wału,
– zagospodarowane terenów wzdłuż kanału po obu jego stronach,
– modernizację i budowę 9 kładek dla pieszych
– wyłożenie jednej z koron wału polbrukiem, co utworzy ciąg pieszy.
Dofinansowanie, które udało się pozyskać na przebudowę Kanału Raduni pochodzi z przeciwpowodziowego Programu Żuławskiego – 2030. Oprócz Gdańska środki na ochronę przeciwpowodziową otrzymał Elbląg.
Prace związane z przygotowaniem i realizacją projektu prowadzi w imieniu Miasta Gdańska Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG).
źródło: gdansk.pl
Komentarze (0)