Reklama

ad1a GreenPlaner [12.11-21.11.24]

Producenci żywności wprowadzają opakowania w 100% nadające się do recyklingu

Producenci żywności wprowadzają opakowania w 100% nadające się do recyklingu
ml
13.04.2018, o godz. 7:57
czas czytania: około 2 minut
1

Coraz więcej firm przykłada wagę nie tylko do jakości produktów, ale także do ich opakowań. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można ponownie wykorzystać.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Producenci żywności uważają, że istnieje pilna potrzeba zminimalizowania wpływu tego typu opakowań na środowisko. Do 2025 r. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać.

Firma koncentruje się na trzech podstawowych obszarach: wyeliminowanie nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych, zachęcanie do korzystania z tworzyw podlegających recyklingowi, eliminowanie lub całkowitą zmianę materiałów, z których wykonane są opakowania.

Widząc potrzebę rozwoju gospodarki w obiegu zamkniętym, Nestlé zobowiązuje się do odgrywania aktywnej roli w opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji i recyklingu w krajach, w których prowadzi działalność. Firma rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych.

– Ponad 90 proc. tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce – zarówno tych produkowanych w fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Rzeszowie i Nowej Wsi Wrocławskiej, jak i importowanych, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60% materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów – mówi Edouard Simond, dyrektor techniczny Nestlé Polska.

Ponadto na opakowaniach plastikowych zamieszczone będą informacje o recyklingu, które pomogą konsumentom zutylizować je we właściwy sposób. Firma będzie promowała recykling, zwiększając proporcje wykorzystania tworzyw sztucznych nadających się do ponownego użycia.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (1)


hikora

Komentarz #10785 dodany 2018-04-13 11:27:49

W Polsce też? Raczej wątpię, bo producenci napojów, w tym piwa i wódki nie muszą takich opakowań produkować, bo nie ma obowiązku kaucyjnego i systemu zwrotu. Skoro zatem państwo nie może ich zmusić do prowadzenia skupu butelek, to zmusi ich do produkcji opakowań zwrotnych np. na pierogi ruskie albo na schabik?

Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024