Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Producenci żywności wprowadzają opakowania w 100% nadające się do recyklingu

Producenci żywności wprowadzają opakowania w 100% nadające się do recyklingu
ml
13.04.2018, o godz. 7:57
czas czytania: około 2 minut
1

Coraz więcej firm przykłada wagę nie tylko do jakości produktów, ale także do ich opakowań. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można ponownie wykorzystać.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Producenci żywności uważają, że istnieje pilna potrzeba zminimalizowania wpływu tego typu opakowań na środowisko. Do 2025 r. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać.

Firma koncentruje się na trzech podstawowych obszarach: wyeliminowanie nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych, zachęcanie do korzystania z tworzyw podlegających recyklingowi, eliminowanie lub całkowitą zmianę materiałów, z których wykonane są opakowania.

Widząc potrzebę rozwoju gospodarki w obiegu zamkniętym, Nestlé zobowiązuje się do odgrywania aktywnej roli w opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji i recyklingu w krajach, w których prowadzi działalność. Firma rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych.

– Ponad 90 proc. tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce – zarówno tych produkowanych w fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Rzeszowie i Nowej Wsi Wrocławskiej, jak i importowanych, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60% materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów – mówi Edouard Simond, dyrektor techniczny Nestlé Polska.

Ponadto na opakowaniach plastikowych zamieszczone będą informacje o recyklingu, które pomogą konsumentom zutylizować je we właściwy sposób. Firma będzie promowała recykling, zwiększając proporcje wykorzystania tworzyw sztucznych nadających się do ponownego użycia.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (1)


hikora

Komentarz #10785 dodany 2018-04-13 11:27:49

W Polsce też? Raczej wątpię, bo producenci napojów, w tym piwa i wódki nie muszą takich opakowań produkować, bo nie ma obowiązku kaucyjnego i systemu zwrotu. Skoro zatem państwo nie może ich zmusić do prowadzenia skupu butelek, to zmusi ich do produkcji opakowań zwrotnych np. na pierogi ruskie albo na schabik?

Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024