– Przyspieszenie zmian systemowych jest niezbędne w łańcuchach wartości wszystkich gałęzi przemysłu, w tym w branży motoryzacyjnej, aby osiągnąć unijne cele klimatyczne i cyrkularne do 2050 r. Dlatego Plastics Europe z zadowoleniem przyjmuje ambitną propozycję Komisji Europejskiej dotyczącą końca cyklu życia pojazdów End-of-Life Vehicles. Propozycja jest ważnym krokiem we właściwym kierunku dla sektora motoryzacyjnego, ale stanowi również precedens dla sektora opakowań (propozycja obecnie w trakcie opiniowania) i innych sektorów, uznając znaczenie obowiązkowych celów w zakresie zawartości recyklatów jako siły napędowej obiegu zamkniętego – komentuje Anna Kozera-Szałkowska, dyrektor zarządzająca Plastics Europe Polska.
Ambitny poziom 25 proc.
Wiele elementów z tworzyw sztucznych stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym to produkty o wysokiej wydajności, które wymagają użycia polimerów najwyższej jakości i które mogą być bardzo trudne w recyklingu. W związku z tym zaproponowany przez Komisję ambitny poziom 25 proc. zawartości recyklatów można osiągnąć jedynie poprzez połączenie recyklingu mechanicznego i innych innowacyjnych technologii, takich jak recykling chemiczny.
– Firmy członkowskie Plastics Europe podejmują ogromne inwestycje i wdrażają dalekosiężną reorganizację swojego zaplecza produkcyjnego i technologicznego, ale aby przyspieszyć rozwój recyklingu chemicznego i sprostać ambitnym celom Komisji w zakresie zawartości recyklatów, pilnie potrzebne są sprzyjające ramy polityczne. Przemysł potrzebuje zielonego światła, aby inwestować w recykling chemiczny z zastosowaniem bilansu masy – komentuje Anna Kozera-Szałkowska z Plastics Europe Polska.
Komentarze (0)