Reklama

AD1A KUBOTA [02.09-30.09.24]

Przytłoczeni informacjami

Przytłoczeni informacjami
20.06.2013, o godz. 10:50
czas czytania: około 2 minut
0

Czy wiemy jak segregować śmieci? Czy jest to jasno wytłumaczone w komunikatach reklamowych? Z najnowszej analizy konsumenckiej McCANN Worldgroup wynika, że nie rozumiemy terminologii ekologicznej, a prawie połowa z nas czuje się przytłoczona informacjami na ten temat.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

O tym, czy by mówić, że dana usługa albo produkt są ekologiczne, potrzeba zmiany filozofii działania i doskonale przemyślanej strategii komunikacyjnej, a nie jedynie przemalowania logotypu na zielony, czy wydrukowania plakatu na eco papierze.

– Na Zachodzie bycie ekologicznym to już nie tylko moda, ale wymóg społeczny i ekonomiczny. Ludzie rozumieją po co segregują śmiecie, dlaczego powinni zwracać uwagę na informacje, czy produkt jest bezpieczny dla środowiska. Eko komunikacja powinna być tak prosta, żeby zrozumiał ją każdy. I tak przekonująca, żeby robienie czegoś ekologicznie niepoprawnego wywoływało w nas odruch obrzydzenia – komentuje Wojciech Borowski, CEO McCANN Worldgroup.

Z analizy McCANN Worldgroup wynika, że:
• 48% osób czuje się przytłoczona informacjami na temat ekologii.
• 60% osób mówi, że rozumie terminy ekologiczne używane w reklamach. Jednak w praktyce 40% myśli że “zielone” albo „przyjazne środowisku” znaczy tyle samo co „ma pozytywny wpływ na środowisko”, 22% że jest neutralne dla środowiska, a 22% – że ma mniejszy negatywny wpływ niż inne produkty.
• 85% osób chciałoby, żeby firmy edukowały, jak używać ich produktów w sposób ekologicznie odpowiedzialny.
• 69% osób uważa, że firma nie musi być ekologicznie poprawna, ważne jest jedynie, żeby nie kłamała na ten temat.
• 78% osób nie kupi produktu, jeśli odkryje, że nie zawiera on informacji potwierdzających, że jest on bezpieczny dla środowiska.
• 30% osób twierdzi, że używa kupowanych przez siebie produktów w sposób odpowiedzialny.
• 45% osób oczekuje informacji na temat wpływu kupionego przez siebie produktu na środowisko.

Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie reprezentatywnej.


Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad3b zm MSO [12.08-16.10.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024