Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Raport. Stacje benzynowe zmienią się w centra handlowo-usługowe

Raport. Stacje benzynowe zmienią się w centra handlowo-usługowe
PU/PAP
11.10.2021, o godz. 13:33
czas czytania: około 2 minut
0

Według uczestników trzeciej edycji raportu IBRiS pt. „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, w przyszłości stacje benzynowe zamienią się w centra handlowo – usługowe. Raport powstał na podstawie wywiadów kwestionariuszowych, wspomaganych komputerowo, na próbie 1650 respondentów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

64% ogółu respondentów, w tym 69% aktywnych kierowców wskazuje, że w przyszłości stacje paliw czeka przekształcenie w centra handlowo-usługowe. Powstaną przy nich duże sklepy spożywczo-przemysłowe, rozbudowane punkty gastronomiczne, czy punkty naprawy samochodów. 62% Polaków jest zdania, że stacje paliw powinny wprowadzić usługi drobnych napraw samochodów oraz przeglądów. Jedynie 12% respondentów wyraża przekonanie, że stacje paliw znikną z krajobrazu Polski.

Wystawiamy oceny

89% respondentów wystawiło najlepsze oceny co do jakości obsługi stacjom PKN Orlen. Pozytywnie w tym obszarze ocenione zostały również BP – 785, Shell – 67% oraz Lotos – 65%. W porównaniu do poprzedniego roku, jakość obsługi w opinii respondentów wzrosła najbardziej w przypadku BP – o 5 punktów procentowych, a dla PKN Orlen i Moya – o 2 punkty procentowe. W przypadku jakości oferowanego paliwa, najlepiej ocenianą marką jest PKN Orlen – 86 proc. ankietowanych uważa, że jakościowo paliwa reprezentują najwyższy poziom. 72 proc. respondentów doceniło jakość paliwa na stacjach BP, a 63 proc. – paliwa marki Shell.

Nie tylko paliwo

Od pierwszej edycji badania w 2019 r. obserwujemy silne oczekiwanie wobec stacji paliw w odniesieniu do poszerzenia oferty produktów, które nie są jakimś rodzajem paliwa.

– Kategoria „szeroki wybór artykułów spożywczych i innych” w naszych badaniach zawsze uzyskiwała najmniejszy odsetek wskazań pozytywnych niezależnie od marki paliwowej. Negatywne opinie oznaczają, że klienci potrzebują na stacjach już czegoś więcej niż tylko dystrybutora. To obecnie kluczowy obszar w budowaniu przewagi konkurencyjnej” – ocenia Marcin Duma, prezes Instytutu IBRiS.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024