Regaty odbędą się w trzech kategoriach: Electric, Speed i Experimantal, zależnie od mocy paneli fotowoltaicznych i silników. Będą się składać z trzech etapów: maratonu na dystansie 30 kilometrów, sprintu i slalomu między bojami lub wysepkami. O wygranej w imprezie zadecyduje liczba punktów zdobytych łącznie we wszystkich etapach.
Zasady wzorowane są na podobnych wyścigach we Włoszech, Francji i Luksemburgu. Chociaż zawody na wodach pięknego jeziora Werbellinsee odbędą się w tym roku po raz pierwszy, mają wysoką rangę Europejskich Mistrzostw Łodzi Solarnych. Punktacja z nich zalicza się do ogólnej klasyfikacji w mistrzowskiej rywalizacji. Do rywalizacji zgłosiły się ekipy m.in. z Niemiec, Belgii, Holandii i Polski.
Fiten Solar Team wystartuje w kategorii Experimental. Ścigać się w niej będą łódki z panelami o mocy 850 W. Gdyńska ekipa popłynie łódką Fiten Solar 2010, która ma już na swoim koncie sukcesy w ubiegłorocznych holenderskich regatach Frisian Solar Challange. Konstruktorzy wprowadzili do niej jednak niedawno kolejne techniczne udoskonalenia m.in. lepszy układ napędowy i nowy elektroniczny system monitoringu baterii, dzięki któremu możliwe będzie jeszcze bardziej efektywne zarządzanie energią pobieraną z paneli słonecznych i akumulatorów.
– Będziemy aspirować również do nagrody o design. Zadecydują o niej kryteria: zastosowania nowatorskich rozwiązań technologicznych, użyteczności i komfortu pływania, praktyczności i funkcjonalności (jak łatwo łódkę można transportować, zwodować, jakie są jej właściwości aerodynamiczne), a także stabilność, bezpieczeństwo i uniwersalność zastosowanych rozwiązań – tłumaczy Bartosz Puchowski kierownik zespołu Fiten Solar Team.
Dodatkową atrakcją niemieckich regat będą pokazy możliwości łódek napędzanych energią odnawialną czerpaną ze słońca. W trzecim dniu regat zmierzą się one w wyścigu z tradycyjnymi łodziami poruszanymi siłą ludzkich mięśni.
Komentarze (0)