Warszawskie nadbrzeże Wisły pięknieje dzięki projektowi „Pedałuj i płyń” realizowanemu za pieniądze z UE. Program obejmuje, oprócz gotowego już Multimedialnego Parku Fontann, rewitalizację nabrzeży na ich stołecznym odcinku. Wartość projektu to ponad 77 mln zł.

Umowę na dofinansowanie projektu podpisali wiceprezydent Michał Olszewski oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmydtke.

W ramach projektu "Pedałuj i płyń" zostaną zmodernizowane i przebudowane bulwary na lewym brzegu Wisły – od ul. Boleść do pomnika Syreny; dofinansowanie dotyczy odcinka od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego. W ramach projektu powstał już park fontann na Podzamczu. Zaplanowano też utworzenie nadwiślańskiego szlaku rowerowego, wyposażenie miejskich plaż, zrewitalizowany zostanie Port Czerniakowski. Koszt inwestycji związanych z Wisłą oszacowano na 200 mln zł.

– Udało się nam dopiąć ten projekt do końca. Obejmuje on głównie bulwary i szlak rowerowy. Koszty wykonania poznamy w okresie miesiąca kiedy spłyną do nas oferty – poinformował wiceprezydent Michał Olszewski. Zakończenie przebudowy odcinka od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego przewidziano na grudzień 2013 r.

W ramach projektu "Pedałuj i płyń" zostaną zmodernizowane i przebudowane bulwary na lewym brzegu Wisły – od ul. Boleść do pomnika Syreny; dofinansowanie dotyczy odcinka od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego. W ramach projektu powstał już park fontann na Podzamczu. Zaplanowano też utworzenie nadwiślańskiego szlaku rowerowego, wyposażenie miejskich plaż, zrewitalizowany zostanie Port Czerniakowski. Koszt inwestycji związanych z Wisłą oszacowano na 200 mln zł.

Wzdłuż lewego brzegu Wisły powstanie ścieżka rowerowa i deptak, po przebudowie spacerowicze będą mieli ułatwiony dostęp do wody. Na wysokości Starego Miasta zaplanowano punkt widokowy. Promenady nabrzeżne zostaną przebudowane i tak wyposażone, by mogły tam cumować łodzie rekreacyjne i barki usługowe. Przejście podziemne przy ul. Boleść zostanie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zaplanowano tam pawilon informacji turystycznej, wypożyczalnię rowerów, toalety publiczne. Tu też będzie pierwszy przystanek komunikacji rzecznej. Drugi przystanek umiejscowiono przy moście Śląsko-Dąbrowskim. Przebudowane będzie także przejście podziemne przy Zamku Królewskim.

Na kolejnym odcinku powstanie przejście podziemne łączące bulwary z Mariensztatem. Przy ul. Karowej będzie wodny plac zabaw dla dzieci a dalej – miejska plaża. Na wysokości ul. Lipowej przewidziano miejsce dla teatrów plenerowych, a przy Centrum Nauki Kopernik powstanie park edukacyjny. Przy moście Świętokrzyskim zaplanowano plac z kaskadami wodnymi, fontannami, pawilon usługowy i ostatni przystanek komunikacji rzecznej. Rozpoczęcie prac na tym odcinku jest uzależnione od budowy stacji II linii metra Powiśle.

Z kolei rewitalizacja Portu Czerniakowskiego zakłada przebudowę pomostów i miejsc do cumowania dla jednostek sportowo-rekreacyjnych i barek mieszkalnych. Port zostanie pogłębiony a nabrzeże wzmocnione. Inwestycja ma być gotowa w pierwszym kwartale 2013 r. -"Nadwiślański Szlak Rowerowy" wzdłuż lewego brzegu rzeki będzie miał ponad 28 km; będzie się ciągnął od Łomianek do Konstancina-Jeziorny. To część Wiślanej Trasy Rowerowej, a także międzynarodowych połączeń rowerowych: Eurovelo E2 z Galway w Irlandii do Moskwy oraz Eurovelo E11 z Aten do norweskiego Nordkapp.

"Pedałuj i płyń" to projekt współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj