Na liczącej obecnie 28 km trasie znajdują się cztery miejsca obsługi rowerzystów (w skrócie – MOR), gdzie można odpocząć oraz dokonać drobnych napraw. Docelowo, ten w całości wydzielony z ruchu samochodowego fragment szlaku liczyć będzie niemal 100 kilometrów, a zostanie wybudowany w całości do końca 2015 roku.
– Na chwilę, gdy na mapie interaktywnej pojawi się pierwszy “zielony” – czyli wybudowany – odcinek szlaku wszyscy czekaliśmy bardzo długo. Było jednak warto. Jest to odcinek trasy w całości oddzielony od ruchu samochodowego, prowadzący nowymi drogami rowerowymi, a we wschodniej części wyremontowanym nasypem dawnej linii kolejowej – komentuje Jasrosław Panek, rzecznik prasowy Green Velo.
Cała trasa jest częścią projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”, który obejmuje województwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Ostatecznie rowerzyści dostaną trasę długości niemal 2 tys.km. W projekcie zaplanowano modernizację już istniejących tras rowerowych, budowę nowych, wykorzystanie istniejących dróg o niewielkim natężeniu ruchu, utworzenie sieci miejsc postojowych i odpowiednie oznakowanie całego szlaku.
Komentarze (0)